piątek , 29 marzec 2024

Home » Różności » Rada Etyki SOCIAL Mediów

Rada Etyki SOCIAL Mediów

16 stycznia 2014 18:48 Kategoria: Różności, Trudno sklasyfikować, Wszystkie Komentarzy: A+ / A-

Takie gremium musi powstać. Społeczeństwo, wróć!  Społeczność  musi znać zasady lajkowania!

1-1013669_350846535056696_2052011115_n

Profil  Łukasz Berezak – bijemy rekord polubień dla Ciebie. Jesteśmy z Tobą   zyskał w niecałą dobę ponad 800 000 fanów.

Tempo oszałamiające i przyćmiewające nawet niegdysiejszy fanpage, który „rozdawał” iPhony.

Przez sieć, niczym tsunami przetacza się właśnie fala krytyki wymierzonej w założycieli owej „farmy fanów”, ale też niemal miliona lajkujących osób, do których i ja niechlubnie już teraz się zaliczam.

Gdy pierwszy raz zobaczyłem fanpage pomyślałem „pewnie farma, ale nawet jeśli tak, to Łukaszowi miło się zrobi, gdy dowie się ile osób dowiedziało się o jego walce”. Dodam, że pośród osób, które zalajkowały ten fanpejdż widziałem i blogera tzw. ścisłej czołówki polskiej blogosfery, szefów szacownych agencji i dyrektorów sporych przedsiębiorstw. Jak wnioskuję, można w Polsce dojść do czegoś będąc pobudzanym jedynie odruchami bezwarunkowymi. To budujące.

Przeczytaj także: Typologia osób nieustąpujących miejsca w środkach komunikacji publicznej   >>>

Minęło kilka godzin. Lawina ruszyła. Moje Miasto obwieszcza, że fanpage jest farmą fanów. W tym samym czasie część czytelników antyweb.pl, w tym kilkudziesięciu znajomych autora wpisu „Łukasz Berezek, czyli jak zarabiać na nieuleczalnie chorym chłopcu” dowiaduje się, że jedyne co nimi kieruje w życiu to odruch Pawłowa. Tak, kolejny temat, którym będą żyły media społecznościowe zalicza się niestety do tych, które wywołują złe emocje. Na założyciela fanpage’a zaocznie już wydano wyrok. Nawet jeśli to gimbus, który z nieprzemyślanej potrzeby serca, założył profil (wiem – naciągane, ale teoretycznie możliwe), to dzięki niemu temat będzie żył własnym życiem jeszcze kilka dni. Będzie o czym mówić i w Faktach i na blogach (technologicznych). Może i który bloger będzie miał w Faktach „setkę”, kto wie. Zwróćmy uwagę, w całej sprawie klarują się dwa wątki tj. niegodziwość autorów fanpage’a, a także naiwność lajkujących (przyjmijmy za niektórymi źródłami terminologię „psów Pawłowa”). Jest pięknie – są 2 punkty zapalne. Punkty, wokół których można rozpocząć emocjonalną „dyskusję”. Blogosfera odżywa!

Gdzieś tu umyka inny, zgoła pozytywny wątek. Kilkaset tysięcy osób usłyszało o Łukaszu, „potwierdziło” ową wiedzę polubieniem fanpejdża, co być może ucieszy Łukasza, choć nawet jeśli tak, to  po takiej zadymie strach się będzie mu do tego przyznać.

W związku z powyższym apeluję o powołanie Rady Etyki Social Mediów.

Rada Etyki (Social) Mediów

Rada Etyki SOCIAL Mediów

Do statutowych zadań Rady Etyki Social Mediów należałoby:

1. Zdefiniowanie zasad lajkowania (co wypada lajkować, a czego nie wypada lajkować).

2. Zatwierdzanie nazw fanpejdżów.

3. Określenie czy poprawna deklinacja – dopełniacz liczby mnogiej słowa fanpejdź – to „fanpejdży” czy „fanpejdżów”.

4. Stworzenie klasyfikacji ich odbiorców (np. dla Gimbazy, dla Psów Pawłowa) i narzędzi do prostego ich szufladkowania (na wzór przykładów podanych w jednym z artykułów Marcina M. Drewsa), dzięki którym osobę lajkującą określony kontent będzie można zaszufladkować jako np. „nie umiejący myśleć samodzielnie”. Idźmy dalej, znajdą się zapewne programiści, którzy wyniosą to na poziom specjalnej szufladkującej aplikacji.

5. Decydowanie co jest, a co nie jest farmą fanów.

6. Sprawy bieżące (opiniowanie co jest, a co nie jestem hejtem w internecie, przyjmowanie i wykluczanie z grona Specjalistów ds. Social Mediów, zakładanie i nadzorowanie sądów koleżeńskich ds. wykrywania niesłusznych opinii w sieci itd.).

Na koniec dla przejrzystości procesu, proszę nie lajkować tego wpisu zanim odpowiednie, upoważnione gremium nie opracuje szczegółowej klasyfikacji, która będzie dla Was drogowskazem – czy wypada, czy nie wypada. Do tego czasu nie ryzykujcie.

Amen

Pies Pawłowa

 

Ps. Kogo byście wiedzieli w nowej Radzie?

Rada Etyki SOCIAL Mediów Reviewed by on . Takie gremium musi powstać. Społeczeństwo, wróć!  Społeczność  musi znać zasady lajkowania! Profil  Łukasz Berezak - bijemy rekord polubień dla Ciebie. Jesteśmy Takie gremium musi powstać. Społeczeństwo, wróć!  Społeczność  musi znać zasady lajkowania! Profil  Łukasz Berezak - bijemy rekord polubień dla Ciebie. Jesteśmy Rating: 0

Zostaw komentarz

scroll to top