Błyskotliwość Wojewódzkiego, przenikliwość Macierewicza – codziennnie dostarczą Ci opinii, wiedzy i świeżego punktu widzenia na świat.
Nie Onet, nie WP, nie Interia. Sprawdzam to chcąc nie chęcąc codziennie, przeglądając newsy na największych polskich portalach. Zawsze z komentarzami. Wnioski z mojego „osobistego monitoringu mediów online” są zawsze takie same – zawarłem je w tytule.
W niniejszym wpisie, chciałem podzielić się z Wami kilkoma przykładami, które w moim przekonaniu bronią tytułowej tezy. Chciałbym na wstępie podkreślić, że oceniam nie zawartość merytoryczną serwisów Agory, a chwalebne wg mnie popisy niektórych komentujących. Moja opinia jest subiektywna, dlatego zachęcam do dyskusji i podawania innych przykładów z naszego podwórka. Początkowo chciałem zbierać materiały przez kilka tygodni, jednak komentatorzy Gazety nie zawiedli i wystarczyło przejrzeć zaledwie kilkanaście artykułów. Inteligentni, błyskotliwi, wykształceni i niekiedy bardzo uszczypliwi – tak bym ich scharakteryzował, także na miejscu działu sprzedaży reklam Gazety tj. w prezentacjach dla klientów;) Jeśli mi nie wierzysz, zobacz najważniejsze newsy na Gazecie, a potem odwiedź inne czołowe portale.
To jedźmy z kilkoma przykładami.
[divide style=”3″]
Wieść o niekompetentnym tłumaczu języka migowego obiegła w mgnieniu oka cały świat.
Jakże szybka i trafna była reakcja pewnego internauty…
[divide style=”3″]
Kolejny przykład. Pan Antoni Huczyński pokazał kilkuset tysiącom Polaków jak się powinno ćwiczyć. Wyglądało to tak:
Tymczasem samozwańczy „śledczy” Wyborczej od razu wykryli przyczyny tak niespotykanej sprawności Dziarskiego Dziadka
[divide style=”3″]
Był też, choć już nieco dawniej, artykuł o asortymencie Lidla. Od razu widać, że marka ta ma w Polsce wielu fanów i wykwintnych znawców.
…nie ma to jak ironiczni turyści
[divide style=”3″]
Innym razem, pod artykułem dotyczącym pracy w roli stewardesy, momentalnie pojawiała się analiza logiczna dokonana przez obruszonego czytelnika:
Wykład „logiki online” przybrał następującą formę:
[divide style=”3″]
Komentujący dodają także treści poradnikowe oraz postulaty dotyczące naprawy świata. Mogła z nich skorzystać m.in. Wanda Nowicka po tym jak sama udostępniła niebezpieczną poradę.
i porady:
[divide style=”3″]
Będąc dziennikarzem, zawsze trzeba mieć na uwadze audytorium dla którego się pisze. Pośród czytelników zawsze może znaleźć się kolega po fachu Stefana Niesiłowskiego, a może nawet on sam. Tytuł brzmiał dość złowieszczo:
Każdy spotrzegawczy internauta od razu jednak zauważy, że…
[divide style=”3″]
Inny przykład dociekliwości oraz wyjątkowej uszczypliwości w stosunku do żeńskiej części redakcji, opisującej jedną z „bohaterek” Ekipy z Warszawy:
Obrona Ani z Ekipy przyjęła następującą formę:
[divide style=”3″]
Skoro już jesteśmy przy Ekipie z Warszawy, może zainteresuje Was spostrzegawczość innego czytelnika?
Mistrzowski popis filologa angielskiego i rebus zarazem.
Zakładam, że i Ty mój czytelniku jesteś kulturalny, nie miałeś więc okazji poznać tego słowa – zapraszam do skorzystania ze słownika tutaj
[divide style=”3″]
Jak hartowała się stal – przeczytaj także jakie sceny ukształtowały męstwo Twojego męża >>>
[divide]
Na koniec coś wyjątkowego. Artykuł da facto dotyczy dość poważnego tematu.
Poniższy fragment z komentarzy powinien zostać jak najszybciej ocenzurowany, gdyż jego dalsza ekspozycja zagraża obronności całego kraju. W sprawę na tym etapie powinno bezzwłocznie włączyć się Biuro Bezpieczeństwa Narodowego. Póki nie jest za późno.
[divide style=”2″]
Osobiście dostrzegam wyraźną różnicę w poziomie komentarzy pomiędzy poszczególnymi serwisami – na korzyść Gazeta.pl, abstrahując całkowicie od zawartości merytorycznej samych artykułów, bo tu wiem, że społeczeństwo jest dość mocno podzielone. Ale o tym może innym razem.
Wpływ na taki kształt komentarzy, ma jak się domyślam, po części anonimowość na jaką pozwala Gazeta. I dobrze, bo gdyby wprowadzono np. „komentarze Facebooka”, pewnie niewielu komentujących zdobyłoby się na wystawienie owoców swojej błyskotliwości pod „osąd publiczny”. Gazeto, tak 3mać!
Ps. Nie lajkuj tego! Przeczytaj najpierw o inicjatywie utworzenia Rady Etyki Social Mediów >>>
[divide style=”2″]
W artykule wykorzystano w zrzuty ekranu z poniższych źródeł:
http://wyborcza.pl/12,82983,15313189,Jak_nie_byc_ramolem___radzi___Dziarski_Dziadek____.html
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15309890,Polska_stewardesa_Ryanaira_zdradza_tajemnice_swej.html
http://czterykaty.pl/czterykaty/56,97463,15277920,13_potworow__z_ktorymi_mieszkasz.html