Wygląda na to, że lokowanie produktów istniało w Polsce na długo przed pojawieniem się TVN i filmów Pasikowskiego.
Natrafiłem niedawno na odcinek Bolka i Lolka, w którym logo Lot występuje na ekranie dłużej chyba niż dwóch głównych bohaterów. Niespełna dziesięciominutowy film pochodzi z 1979 roku!
W polskich kinach lokowanie produktu – jak zwykło się to ostatnimi czasy spolszczać – zauważalne jest od początku lat 90-tych, o czym więcej dla zainteresowanych – tutaj.
Dziś już nie ma chyba komercyjnych produkcji kinowych i telewizyjnych, w których w sposób mniej lub bardziej udolny nie wykorzystano by tego zabiegu. Od Klanu, przez Voice of Poland, po romantyczne kinowe produkcje TVN-u, w których Piotr Adamczyk jest tylko scalającym fabułę dodatkiem pomiędzy epizodami zawierającymi lokowanie produktów i usług.
Przeczytaj także o reklamie w kinach, szczególnie jeśli wybieracie się z dzieckiem >>>
Bolku, Lolku – byliście pierwsi w Polsce z product placement, choć można by się zastanawiać czy na owe czasy, Polacy mieli wybór większy niż PLL LOT? Ale to już inna historia…