Product Placement po raz pierwszy w Polsce - 1979
Product Placement po raz pierwszy w Polsce – 1979

Wygląda na to, że lokowanie produktów istniało w Polsce na długo przed pojawieniem się TVN i filmów Pasikowskiego.

 

Natrafiłem niedawno na odcinek Bolka i Lolka, w którym logo Lot występuje na ekranie dłużej chyba niż dwóch głównych bohaterów. Niespełna dziesięciominutowy film pochodzi z 1979 roku!

 

 

W polskich kinach lokowanie produktu – jak zwykło się to ostatnimi czasy spolszczać – zauważalne jest od początku lat 90-tych, o czym więcej dla zainteresowanych – tutaj.

Dziś już nie ma chyba komercyjnych produkcji kinowych i  telewizyjnych, w których w sposób mniej lub bardziej udolny nie wykorzystano by tego zabiegu. Od Klanu, przez Voice of Poland, po romantyczne kinowe produkcje TVN-u, w których Piotr Adamczyk jest tylko scalającym fabułę dodatkiem pomiędzy epizodami zawierającymi lokowanie produktów i usług.

Przeczytaj także o reklamie w kinach, szczególnie jeśli wybieracie się z dzieckiem     >>>

Bolku, Lolku – byliście pierwsi w Polsce z product placement, choć można by się zastanawiać czy na owe czasy, Polacy mieli wybór większy niż PLL LOT? Ale to już inna historia…

Rekomendowane artykuły